Pula biletów promocyjnych – tylko do 10. września!

Masz pytania? Zadzwonimy!
Skorzystaj z naszego formularza kontaktowego, aby szybko uzyskać odpowiedzi na swoje wątpliwości lub zgłosić swój udział w wydarzeniu.

Program Kongresu

 

27 października, 9:00 – 18:00

POWER SPEECH

Opowieść o tym, że język kształtuje naszą rzeczywistość

  • Skąd się wziął język inkluzywny, czy to chwilowa moda?
  • Jak wiele opresyjnych zwrotów otacza nas na co dzień?
  • Feminatywy i język inkluzywny w pracy i w przestrzeni publicznej.
PRELEGENT:
 
Kamila Kalińczak
Dziennikarka radiowa i telewizyjna, lektorka i trenerka wystąpień publicznych. Przez 15 lat pracowała jako prezenterka wiadomości i autorka programów publicystycznych.

BLOK I: Rynek pracy 2026
Przyciąganie talentów i wzmacnianie wizerunku marki

PRELEGENT:
Anna Macnar
 
PRELEKCJA

Nie przewiduj przyszłości – projektuj ją. Rynek pracy 2026 oczami HR i EB

  • Jak będzie wyglądał rynek pracy w 2026 roku? Omówienie trendów.
  • Jak chcemy, żeby wyglądał rynek – i co dziś robimy, żeby go takim stworzyć?
  • Czy pracodawcy są gotowi na pokolenie, które nie „szuka pracy”, tylko „życia z sensem”?
PANEL DYSKUSYJNY

Jak przyciągać właściwych ludzi, którzy będą dopasowani do naszych wartości firmowych?

  • Jak wśród dużej liczby kandydatów rozpoznać tych, którzy posiadają kompetencje i realnie pasują do kultury organizacyjnej?
  • Czy kandydaci coraz częściej wybierają kulturę, misję i autentyczne wartości ponad wysokość wynagrodzenia?
  • Work-life fluidity i redefinicja zaangażowania – jak odpowiadać na potrzeby kolejnych generacji?
PRELEGENCI:
Edyta Sander
 
Katarzyna Komorowska
 
Joanna Kwaśniewska
 
Alicja Staszczyńska
 
PRELEKCJA

Opieka zdrowotna 2.0: czego dziś naprawdę oczekują pracodawcy i pracownicy?

  • Czy standardowa opieka medyczna dla pracowników naprawdę odpowiada ich rzeczywistym potrzebom, zwłaszcza po doświadczeniach pandemii?
  • Jaką rolę odgrywa dziś profilaktyka i regularne badania w utrzymaniu zdrowia pracowników?
  • Dlaczego osoby po 40. roku życia, które intensywnie pracowały przez ostatnie 20 lat, potrzebują bardziej zaawansowanej opieki?
PRELEGENCI:
Grzegorz JuszczykDoradca Zarządu w Grupa LUX MED
 
Joanna Łąka-WałachCzłonek Zarządu w LUX MED Ubezpieczenia
 
Warsztat Technik Oddechowych

Zadbaj o koncentrację i energię w prosty sposób — bez wychodzenia z sali!

BLOK II: Nowa era umiejętności
Jak przygotować ludzi i organizacje na 2026 rok

PANEL DYSKUSYJNY

Jakie kompetencje przyszłości rozwijać w organizacji, by zwiększyć jej konkurencyjność?

  • Jakie umiejętności będą kluczowe w 2026 roku?
  • Jak skutecznie podnosić kompetencje pracowników, aby odpowiadać na potrzeby biznesu?
  • Jak budować kulturę organizacyjną wspierającą rozwój i innowacyjność?
PRELEGENCI:
Agnieszka Ciećwierz
 
Katarzyna Nieroda
 
Paula Chmielewska
 
Karina Popieluch
 
Mariusz Siechowicz
 
PRELEGENT:
Aneta Kozłowska
 
PRELEKCJA

Dlaczego „kompetencje przyszłości” to nie slogan – a konieczność? Talenty, które zmieniają grę – jak HR może wygrać przyszłość?

  • Jak zidentyfikować ukryty potencjał wewnątrz organizacji i przekuć go w realną przewagę?
  • Jak sprawić, by najlepsi nie tylko zostali, ale chcieli rosnąć razem z firmą?
  • Jak zaplanować rozwój kompetencji, których jeszcze… nie ma?
PRELEKCJA

Biznes To Ludzie - Lekcja Przywództwa

  • Romeo Grzębowski i Jacek Bełdowski – autorzy i współgospodarze programu telewizyjnego „Biznes To Ludzie” w telewizji BIZNES24 poprowadzą „na żywo” kolejny odcinek swojego programu.
  • Podsumują najważniejsze odkrycia i wnioski z ponad 50 rozmów z wyjątkowymi liderami i liderkami – gośćmi ich programu.
  • Pokuszą się o wybranie najczęściej pojawiających się zachowań i kompetencji liderskich – szczególnie aktualnych w dzisiejszych czasach: rewolucji AI oraz przetasowań w modelach pracy.
PRELEGENCI:
Romeo Grzębowski
 
Jacek Bełdowski
 
Warsztat Technik Oddechowych

Zadbaj o koncentrację i energię w prosty sposób — bez wychodzenia z sali!

BLOK III: HR w centrum zmian
Partnerstwo i odpowiedzialność

PRELEGENT:
Karolina Turostowska
 
PRELEKCJA

Jak pogodzić empatię z biznesowymi celami, gdy przychodzi czas na rozstanie z pracownikiem?

  • Jak wystrzegać się błędów, przez które podsycamy emocje towarzyszące rozstaniu z pracownikiem oraz łagodzić obawy wszystkich stron?
  • O co zadbać przed podjęciem decyzji o zwolnieniu, by mieć gwarancję, że wyczerpaliśmy już wszystkie inne opcje?
  • Co, jak i kiedy komunikować do organizacji, by zwolnienia były jak najmniej bolesne i jak najbardziej transparentne? W jaki sposób może wpłynąć na efektywność zespołu i organizacji?
PRELEGENT:
Agnieszka Giermek-Ziółkowska
 
PRELEKCJA

Współpraca z zarządem pod presją wyników. Jak HR może budować język danych, narrację strategiczną i dostarczać realną wartość, by nie być tylko „miękkim głosem” w twardych decyzjach?

  • Jak mówić językiem danych i wartości biznesowej, by być partnerem, a nie tylko doradcą?
  • Jak HR może wpływać na decyzje zarządu, kiedy liczą się wyniki, a nie narracja?
  • Jakie dane i wskaźniki naprawdę robią różnicę – i jak je prezentować, by mieć wpływ?
PRELEGENT:
Joanna Cur
 
PRELEKCJA

Nowe obowiązki i zmieniające się standardy HR. Wytyczne na 2026 rok

  • Jawność i przejrzystość wynagrodzeń – jak przygotować się na obowiązki wynikające z unijnej dyrektywy i projektowanych przepisów krajowych?
  • Nowa definicja mobbingu – co to oznacza dla pracowników oraz dla pracodawców?
  • Planowane zmiany w czasie pracy i elastycznych formach zatrudnienia – co może się zmienić w związku z implementacją kolejnych unijnych regulacji?
PRELEGENT:
Karol Wolski
 
PRELEKCJA

Narzędzia HR na miarę XXI wieku – jak dobrze wybrać?

  • Jak nie dać się nabrać na piękny interface, który nie daje firmie i pracownikom żadnej wartości?
  • Czy każde narzędzie musi mieć w sobie AI? Kiedy naprawdę HR potrzebuje AI, a kiedy jest to tylko marketingowa „ściema”?
  • Jak wybrać narzędzie HR, które da firmie realną wartość?

WARSZTATY

 

28 października

 

9:00 - 15:00

 
Karina Popieluch
Warsztat I

C-LEVEL HR – partnerstwo, które tworzy wartość

  1. HR w języku biznesu – jak mówić, żeby być słuchanym? Rozwijanie umiejętności tłumaczenia działań HR na wskaźniki biznesowe: efektywność, koszty, ROI, wpływ na przychody.
  2. „Mini-finanse” dla HR – co warto wiedzieć? Marża, EBITDA, churn, retencja, productivity.
  3. Przykłady z życia HRBP: jak obronić budżet? Jak uzasadnić nowy proces lub system?
  4. Jak rozmawiać z Zarządem – czyli jak być słyszanym, a nie tylko obecnym? Wzmacnianie kompetencji doradczych i komunikacyjnych wobec TOP managementu.
  5. Jak HRBP może zbudować swoją pozycję jako doradca biznesowy? Sposób prezentowania danych, narracja i storytelling z punktu widzenia zarządu.
  6. Co mówić, jak mówić i kiedy przemilczeć? Typowe pytania zarządu do HR i jak się na nie przygotować.
  7. Cele strategiczne firmy a cele HR. Budowanie świadomości strategicznej i umiejętności przekładania celów firmy na działania HR.
  8. Jak HR może wspierać realizację celów strategicznych firmy na poziomie operacyjnym i kulturowym? Narzędzia dla HR: mapa strategii, Balanced Scorecard, OKR.
  9. Od strategii do KPI – jak mierzyć skuteczność HR jako partnera?
Warsztat stacjonarny
 50 miejsc
 
Katarzyna Syrówka
Warsztat II

HR Future 2026. Jak przygotować organizację na nadchodzące wyzwania rynku pracy?

  1. Przyszłość pracy − Eye opener. Prezentacja najnowszych danych z Raportu Future® 2026. Kluczowe trendy, które zmienią organizacje i sposób zarządzania talentami.
  2. Ranking wyzwań przyszłości. Jak poukładać priorytety organizacyjne w obliczu zmieniającego się rynku pracy? TOP 5 obszarów wymagających strategicznego podejścia.
  3. Ćwiczenie w grupach: ,,Audyt gotowości na 2026". Warsztatowa analiza przygotowania organizacji na nadchodzące zmiany. Identyfikacja luk kompetencyjnych i organizacyjnych.
  4. Strategie adaptacyjne vs. strategie wyprzedzające. Jak różnicować działania reaktywne od proaktywnych w kontekście rozwoju pracowników? TOP Sygnały Ostrzegawcze świadczące o nieprzygotowaniu organizacji.
  5. Prezentacja modelu strategii rozwoju pracowników opartego na danych z Raportu Future 2026 − ramy metodologiczne, etapy wdrożenia, kluczowe wskaźniki sukcesu.
  6. Case studies: ORGANIZACJA POD LUPĄ. Planowanie konkretnych działań rozwojowych w odniesieniu do zaprezentowanego modelu i analiza przypadków − praca warsztatowa.
  7. Sesja Q&A - przestrzeń na pytania i dyskusję nad indywidualnymi wyzwaniami uczestników.
  8. Podsumowanie warsztatu i kolejne kroki. Synteza najważniejszych wniosków i rekomendacji do natychmiastowego wdrożenia.
Warsztat stacjonarny
 50 miejsc
 
Karol Wolski
Warsztat III

Analityka HR – strategiczne narzędzie nowoczesnego HR

  1. Analityka HR – czym jest i dlaczego jest ona kluczowym narzędziem strategicznego zarządzania polityką personalną w 2026 roku?
  2. Jak wdrożyć analitykę HR? Kluczowe etapy, przez które musi przejść organizacja, aby efektywnie wykorzystywać dane HR.
  3. ABC pomiaru w HR. Jak dobrać wskaźniki HR do potrzeb swojej organizacji, jej celów strategicznych oraz operacyjnych potrzeb liderów.
  4. Kluczowe wskaźniki HR, które powinien znać każdy HR-owiec. Czyli o tym jak prawidłowo mierzyć najczęściej stosowane HRowe KPI’s (rotacja, absencja, HC ROI).
  5. Luka płacowa i równość płac. Czym jest luka płacowa i jak powinna być ona obliczana, aby zapewnić organizacji zgodność z dyrektywą UE?
  6. AI w analityce HR. W jakich sytuacjach warto wykorzystywać AI w analizie danych HR?
  7. Business Inteligence w analityce HR. Narzędzia klasy BI ułatwiające analitykę HR. Jak przejść od ręcznego obliczania wskaźników HR w Excel do interaktywnego dashboardbu HR?
  8. Sesja Q & A i podsumowanie warsztatu.
Warsztat stacjonarny
 50 miejsc
 
Anna Macnar
Warsztat IV

HR w 2026. Zbuduj kulturę i markę pracodawcy gotową na przyszłość

  1. Najważniejsze trendy HR i rynku pracy do 2026. Jakie zmiany mają realny wpływ na rolę HR, sposób pracy i relacje z kandydatami oraz pracownikami? Praca hybrydowa, AI, nowe pokolenia, ekonomia sensu.
  2. Redefinicja roli HR i EB – z obsługi do projektowania doświadczeń. HR jako współtwórca strategii organizacyjnej i kultury, a EB jako nośnik autentyczności.
  3. Diagnoza kultury i marki pracodawcy – jak jest naprawdę? Narzędzia samooceny i analizy dojrzałości organizacji: co wzmacnia, a co osłabia Twoją markę i kulturę?
  4. Czym jest kultura organizacyjna gotowa na przyszłość? Odporność, elastyczność, zaufanie, feedback, bezpieczeństwo psychologiczne – jak to praktycznie budować?
  5. Mikrostrategie wpływu – jak HR może zmieniać kulturę od środka? Małe działania, które mają duży wpływ – bez czekania na „zgody z góry”.
  6. Nowe podejście do Employer Value Proposition (EVP) i Employee Experience (EXP). Jak projektować spójne doświadczenia kandydatów i pracowników, które są zgodne z tym, co marka pracodawcy obiecuje?
  7. Employer Branding w działaniu – od storytellingu do storydoingu. Jak tworzyć działania EB, które nie są tylko kampanią, ale realnie wspierają kulturę?
  8. Insight-driven HR i EB – praca na danych jakościowych. Słuchanie kandydatów i pracowników, tworzenie person i mapowania ich potrzeb jako punkt wyjścia do strategii.
  9. Projektowanie działań gotowych do wdrożenia. Tworzenie konkretnych inicjatyw wspierających kulturę i markę, z myślą o szybkim uruchomieniu i realnym wpływie. Mapa wdrożenia: od pomysłu do praktyki, z określeniem pierwszych kroków, sojuszników i mierników sukcesu.
Warsztat stacjonarny
 50 miejsc

KontaktMasz pytania? Napisz do nas lub zadzwoń

Chcesz poznać szczegóły lub masz problem z zamówieniem?Zadzwoń do dedykowanego doradcy.

Tomasz Zieliński

tel. kom.: +48 784 790 579

Weronika Wapniewska

tel.: +48 61 66 83 135

BIURO OBSŁUGI KLIENTA

Opiekun Merytoryczny

Oliwia Olifer

oliwia.olifer@forum-media.pl

Współpraca Sponsorska i Reklamowa

Katarzyna Likowska

katarzyna.likowska@forum-media.pl
tel. kom.: +48 536 784 938

Współpraca barterowa

Natalia Zdunek

natalia.zdunek@forum-media.pl
tel. kom.: 692 057 033

Organizacja szkoleń wewnętrznych

Weronika Nowacka

weronika.nowacka@forum-media.pl
tel.: +48 61 62 87 004

Kongres Profesjonalistów HR to wyjątkowe ogólnopolskie wydarzenie, które stanowi doskonałą okazję do rozwoju zawodowego i zdobycia wiedzy na temat najnowszych trendów w branży HR. Kongres HR 2025 gromadzi najlepszych specjalistów z różnych obszarów HR, w tym rekruterów, ekspertów odpowiedzialnych za budowanie marki pracodawcy (EB), specjalistów ds. komunikacji i well-beingu, a także trenerów, menedżerów HR i dyrektorów HR. Kongres Profesjonalistów HR to unikalne wydarzenie, które łączy praktyczne zastosowanie wiedzy z aktualnymi rozwiązaniami w obszarze zarządzania ludźmi i organizacjami.

Kongres HR to przestrzeń do wymiany doświadczeń, nawiązywania nowych kontaktów zawodowych oraz omawiania wyzwań, które stoją przed współczesnym HR-em. Dzięki udziałowi w tym wydarzeniu zyskasz dostęp do wiedzy od najlepszych praktyków oraz ekspertów, którzy wprowadzą Cię w świat innowacyjnych narzędzi i strategii. Nasze wydarzenia są zawsze wyjątkowe, profesjonalne i merytoryczne, z naciskiem na praktyczne zastosowanie wiedzy, którą uczestnicy mogą wdrożyć w swojej codziennej pracy.

Dołącz do nas na kongresie HR i bądź częścią społeczności, która kształtuje przyszłość!

 

BIURO OBSŁUGI KLIENTA
tel. 61 66 55 721

Godziny pracy:
pon. - pt. 08:00 - 16:00

 
@ Copyright 2025 Forum Media Polska